fam-olsson

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Sari Olsson - 15 augusti 2012 23:39

Igår tisdag så gick jag hela dagen och väntade på att få åka på den cirkeln som jag ska börja på.Det är en medial utvecklingscirkel..Det var väldigt intressant,vi började meditera till en trumma och lite svag musik.Under meditationen skulle man möta sitt kraftdjur,men som det kändes så var det ingen där..eller det var det men inte så tydligt.Jg hade fåglar,Björn och varg.Varg: Skapelse, healing, reningVargen är ett vanligt totem i alla kulturer och i alla tider. Vargen är en hjälte och symboliserar skapande. Vargen har också helande egenskaper.Björn:BrunbjörnHealing, gudomlighet, osårbarhetBjörnen har symboliserat gudomlighet och healing i många kulturer. I Indien lät man sjuka barn rida på björnens rygg för att bli befriade från sin sjukdom. Björnen är ett starkt totem, en andlig hjälpare till människor.Fåglar kan betyda mycket...Hur som helst så var det en mäktig känsla,det går inte att återberätta utan det måste upplevas. Efteråt var det som att luften gick ur mig och jag var jättetrött ,det har jag varit idag med. Nästa tisdag är det dags igen!! Tack alla fantastiska människor som var med där igår kväll...Idag har vi hjälpt till här på gården och klippt gräset och så för vår hyresvärd ligger på sjukhuset och beräknas inte komma hem förrän tidigast i slutet på augusti. Känns bra när man kan hjälpa till.Nu så ska jag gå och lägga mig så man är någorlunda pigg i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards